1.header.png 2.header.png 3.header.png 4.header.png 5.header.png 6.header.png 7-.jpg 7.header.png 8-.jpg
Ledennieuws Mei
15

Op de middenstip: EIFFEL

Nieuws afbeelding

Topsport speelt een belangrijke rol bij EIFFEL, het bedrijf dat sinds 2006 nauw verbonden is met AH&BC. De sponsoring is begonnen bij de topjeugd en breidde zich in 2009 uit naar het hoofdsponsorschap van Dames 1. Hans Cloosterman, marketing- en communicatiemanager bij EIFFEL, vertelt over wat het bedrijf doet, wat hun connectie met hockey is en waarom Amsterdam belangrijk voor hen is.

 

Als je over het terrein van AH&BC loopt, kun je er niet omheen. EIFFEL is aanwezig op de boarding, in het stadion en op het tenue van Amsterdam. Desondanks kan het zijn dat je niet precies weet wat het bedrijf doet. Hans legt het je graag uit: "EIFFEL is een zakelijk dienstverlener op het gebied van juridische, financiële en bedrijfskundige oplossingen. Als een organisatie tijdelijk ondersteuning of expertise nodig heeft op één van die gebieden, dan kunnen ze bij EIFFEL aankloppen”.

 

In de 28 jaar dat de zakelijk dienstverlener bestaat, hebben ze zich laten inspireren door topsport. Het eerste partnership resulteerde in basketbalvereniging ‘De EiffelTowers’. Daarna waren ze betrokken bij het zwemmen door jarenlang hoofdsponsor te zijn in Eindhoven. Pieter van den Hoogenband, voormalig topsporter en Chef de Mission voor de Olympische Spelen, is daardoor nog steeds verbonden aan EIFFEL. Sinds 2006 zijn ze ook partnerships in het hockey aangegaan 

 

Ook topsporters zelf zijn betrokken bij EIFFEL. Zo is Eva de Goede het gezicht van de arbeidsmarktcampagne van het bedrijf en werkt oud-Dames 1 speelster Kitty van Male bij de dienstverlener. Kitty richt zich als recruiter op de arbeidsmarkt en neemt nieuwe collega’s aan. Eerder werkte oud top-keepster en international Clarinda Sinnige er een aantal jaren op de marketingafdeling gewerkt. Evenals Heren 1 coach Santi Freixa. "Santi kon de lessen uit de sport heel goed vertalen naar onze collega’s én onze klanten. Daardoor kwamen EIFFEL en sport nog dichter bij elkaar”, vertelt Hans.

 

Het hoofdsponsorschap bij AH&BC maakt Amsterdam uniek voor EIFFEL. "EIFFEL heeft altijd al de ambitie gehad om zich te koppelen en te meten met de besten en dat is ook wat AH&BC uitstraalt” laat Hans weten. "AH&BC is niet zomaar een hockeyclub, maar de beste club. In alles wat ze willen en doen, stralen ze dat uit en dat past enorm bij EIFFEL”. Daarnaast voelen hij en zijn collega’s zich heel erg thuis op ons complex: "de club en locatie geven een geweldige uitstraling.” Met een eigen kantoorruimte in het clubhuis is het ook een soort 2e thuisbasis, naast het hoofdkantoor in Arnhem.

 

Ook in deze tijd zitten ze niet stil. Het coronavirus brengt een nieuwe dynamiek. Bij sommige klanten is het lastig en bij anderen, bijvoorbeeld in de hoek van de rijks- en lokale overheid, is juist nu extra inzet nodig. "We moeten er heel hard voor werken en creatief zijn, maar we doen het redelijk” vertelt Hans.

 

Vorige maand nam Monique Noomen-Greve afscheid als algemeen directeur van EIFFEL, maar blijft op de achtergrond vanuit de raad van commissarissen EIFFEL bijstaan met raad en daad. "Sinds 1 april is Gert-Jan Meppelink algemeen directeur. Hij heeft een verleden bij Randstad en was de laatste 13 jaar in diverse functies actief bij ABN. "Nieuw bloed, een nieuw gezicht en nieuwe ideeën. Dit levert veel enthousiasme op binnen het bedrijf, wat erg leuk is om te zien”, laat Hans weten.

 

Hans zelf is al bijna 20 jaar in dienst en heeft geen hockey-achtergrond, maar is het wel enorm gaan waarderen door zijn werk. "Ik vind het een erg leuke en interactieve sport, waar het gezellig is en waar mooie prestaties geleverd worden” vertelt hij. Hans is ook met enige regelmaat op de club te vinden en bij de wedstrijden van Dames 1. "Ik kan enorm van het spel genieten”.

 

Een genietmoment voor hem was een EHCC-wedstrijd van vorig jaar tegen UHC Hamburg. "In het begin ging het niet zo goed en stonden ze met 2-0 achter, maar opeens keerde de Amsterdamse vechtlust terug, werden de dames brutaler en gaven ze de tegenstander het nakijken” vertelt hij. "Dat je zo’n team op ziet staan, dat is echt genieten!”.